“We all play together and when the game is over, all the students are flooded with beautiful experiences and emotions.”
Primary 24 School in Patras, Greece, where images speak louder than words, showcases their dedication to inclusion. From creating banners to spreading awareness, witness how Nikoleta and her students are making a difference.
Read more : https://www.facebook.com/SOEuropeEurasia?__cft__[0]=AZXclsExhYdzD7KEKUf5fpt7G4QvOULPAIU5CDjkMzL18bwgKKQVagd3qXkC3bk5BdQLjKNp1C4DEqo9Z56YIzA5jFe4yW_Ieb51Ua5vBNzXQALnao1TzAVBksioNus_RgVLn5f9r4ZBVnkNh6RbWRDjhxM-SZVMgmrXZ5eAaFIKg8efvZx9VaD3FpOO1ZKw1esdwfIpAG55-ilrt2rm8qV2gdCtFBZ4J8E26443ogOG2g&__tn__=-]K-y-R

Μαθητές και δάσκαλοι δείχνουν την υποστήριξή τους στους Special Olympics και κρατούν μια επώνυμη σημαία των Special Olympics.

Ως παιδαγωγός και εκπαιδευτής, η Νικολέτα είναι αφοσιωμένη στην υπηρεσία της νεολαίας στη γενέτειρά της, την Πάτρα, Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η Νικολέτα είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο 24 και μετά το σχολείο είναι προπονήτρια κολύμβησης για τους Special Olympics Hellas.

Μέχρι πρόσφατα, οι δύο ρόλοι της Νικολέτας ως δασκάλας και προπονήτριας των Special Olympics ήταν χωρισμένοι μεταξύ τους. Όπως πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, οι περισσότεροι μαθητές με νοητική αναπηρία (ID) στην Ελλάδα είναι εγγεγραμμένοι σε διαφορετικά σχολεία από εκείνα που δεν διαθέτουν ID. Ως κάποιος που εργάζεται με νέους τόσο με όσο και χωρίς ταυτότητα, η Νικολέτα αναγνώρισε το χάσμα μεταξύ των μαθητών της διαφορετικών ικανοτήτων.

Οι μαθητές του 24ου Δημοτικού Σχολείου τακτοποιούν τους εαυτούς τους και τα σακίδια τους για να σχηματίσουν ένα εικονόγραμμα με το λογότυπο των Special Olympics και τη λέξη «Unified»

Όταν η Special Olympics Hellas ενημέρωσε τη Νικολέτα για το Play Unified: Learn Unified , συνειδητοποίησε τη δυνατότητα που είχε να γεφυρώσει τα εμπόδια μεταξύ των νέων διαφορετικών ικανοτήτων στην κοινότητά της. Η Νικολέτα έπεισε το σχολείο της να ενταχθεί στο έργο ως Ενοποιημένο Σχολείο, το οποίο φέρνει κοντά νέους με και χωρίς ταυτότητα μέσω αθλητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Ως Ενοποιημένο Σχολείο, η Νικολέτα και οι συνεργάτες της έχουν συνεργαστεί με δασκάλους και μαθητές από δύο κοντινά σχολεία ειδικής αγωγής. Οι μαθητές σε αυτά τα τρία σχολεία παίζουν μαζί και επισκέπτονται ο ένας τις τάξεις του άλλου. Παρόλο που είναι γείτονες, για πολλούς από τους μαθητές, η συμμετοχή στα Ενοποιημένα Σχολεία ήταν η πρώτη φορά που αλληλεπιδρούσαν μεταξύ τους.

Μαθητές έφτιαξαν τα δικά τους αποτυπώματα και ονόμασαν τα αποτυπώματα με το όνομά τους και τους μαθητές από την Πάτρα. Το έκαναν δώρο με εξατομικευμένα μηνύματα.
Μερικοί από αυτούς τους επισκέπτες στο 24ο Δημοτικό είναι αθλητές των Special Olympics Hellas που η Νικολέτα προπονεί στην κολύμβηση. Λέει ότι είναι ικανοποιητικό να βλέπεις πώς αγκαλιάζονται από τους μαθητές του δημοτικού σχολείου της. «Πολλές φορές, οι αθλητές μου έχουν επισκεφθεί και μοιράζονται πληροφορίες για τη ζωή και τις εμπειρίες τους», λέει. «Παίζουμε όλοι μαζί και όταν τελειώνει το παιχνίδι, όλοι οι μαθητές πλημμυρίζουν από όμορφες εμπειρίες και συναισθήματα», προσθέτει η Νικολέτα.

Από τότε που έγιναν Ενοποιημένο Σχολείο , οι μαθητές στο 24ο Δημοτικό (με τη βοήθεια της Νικολέτας) έχουν ευαισθητοποιήσει σχετικά με την ένταξη και την ταυτότητα. Μέσα από ολόκληρες σχολικές «προκλήσεις», καταλήγουν σε δημιουργικές δραστηριότητες που προωθούν τα Special Olympics Hellas. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν τη δημιουργία εικονογραμμάτων μεγάλης κλίμακας του λογότυπου των Special Olympics, τη διοργάνωση αγώνων Unified bocce και τη διακόσμηση πανό των Special Olympics Hellas για εθνικούς και διεθνείς αγώνες.

Ως Ενοποιημένο Σχολείο, οι μαθητές του Primary 24 έχουν αγκαλιάσει να μάθουν περισσότερα για τους Special Olympics και να γίνουν φίλοι με άτομα με ID. Η Adriana και ο Peter, δύο από τους μαθητές της πέμπτης τάξης της Νικολέτας, πιστεύουν ότι η συμμετοχή στο Play Unified: Learn Unified έχει βελτιώσει τη ζωή τους. «Ήμουν πολύ νευρική που πήγαινα σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής στην αρχή, αλλά είμαι τόσο χαρούμενη που έπαιξα [με τους μαθητές]», λέει η Adriana. «Οι γονείς μου λένε ότι είναι καλό για μένα να γνωρίζω νέους φίλους και να καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι άνθρωποι», προσθέτει.
Ήμουν πολύ νευρική [πήγαινα σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής] γιατί ήταν η πρώτη μου φορά. Είμαι τόσο χαρούμενη τώρα. Είναι καλό γιατί μαθαίνουμε νέα πράγματα από τους άλλους. Κάνουμε νέους φίλους. Είναι απλά παιδιά σαν εμάς.
Ο Peter λέει ότι η συμμετοχή σε Special Olympics έχει βοηθήσει με τον εκφοβισμό στο σχολείο. «Στο παρελθόν, [η τάξη μας] τσακώνονταν όταν παίζουμε παιχνίδια», λέει ο Peter. «Τώρα, είμαστε πιο ευγενικοί και ευγενικοί μεταξύ μας και δεν μαλώνουμε για ασήμαντα πράγματα», προσθέτει.

Και άλλοι δάσκαλοι έχουν επίσης παρατηρήσει μια σημαντική αλλαγή στη στάση των μαθητών τους από τότε που το Δημοτικό 24 έγινε Ενοποιημένο Σχολείο.

«Οι μαθητές μας έχουν μάθει να δέχονται τους μαθητές από τα σχολεία ειδικής αγωγής και να κατανοούν τις ανάγκες τους», λέει ο Κωνσταντίνος, δάσκαλος του 24ου Δημοτικού. «Αυτό το μοντέλο του Ενοποιημένου Σχολείου διδάσκει στους νέους μας πώς να συνεργάζονται μεταξύ τους. Μαθαίνουμε και παίζουμε μαζί και είμαι πολύ περήφανος για αυτούς», προσθέτει.

Δάσκαλοι και μαθητές συμμετείχαν στη δημιουργία ενός πανό για τους αθλητές των Special Olympics Hellas,
για χρήση στους Παγκόσμιους Αγώνες Special Olympics του Βερολίνου.
Το να είσαι Ενιαίο Σχολείο έχει βοηθήσει ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο οι δάσκαλοι διδάσκουν τους μαθητές τους. Η Ιωάννα, δασκάλα τέχνης στο 24ο Δημοτικό, λέει ότι της άνοιξε τα μάτια πώς τα σχολεία μπορούν να είναι πλήρως συμπεριληπτικά, οι μαθητές χρειάζονται απλώς τη σωστή υποστήριξη. «Κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο μάθησης», λέει η Ιωάννα. Με αυτήν την προοπτική [της ένταξης], οι μαθητές με αναπηρίες δεν χρειάζεται να είναι χωριστοί και θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται με όλους τους άλλους», λέει.

Το 24ο Δημοτικό είναι ένα μοντέλο για το πώς το να είσαι Ενοποιημένο Σχολείο μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο μια κοινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Αν και θα χρειαστούν περισσότερα από το Play Unified: Learn Unified για να γίνουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα πλήρως συμπεριληπτικά, οι προσπάθειες αυτών των ηγετών ένταξης στην Πάτρα δείχνουν σε άλλους πώς η ιδέα της ένταξης μπορεί να είναι μια ανταποδοτική εμπειρία για μαθητές όλων των ικανοτήτων. «Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε, αλλά πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε στον δρόμο προς την ένταξη», λέει η Νικολέτα.