Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» και στην υποθεματική «Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές- Πολιτική Προστασία» . Επομένως, κεντρικός στόχος είναι η διαμόρφωση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων ενός ενεργού και ευαισθητοποιημένου προς το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη πολίτη.
Τα τελευταία χρόνια, ο όρος Κυκλική Οικονομία εμφανίζεται σε σχεδιασμούς πολιτικών βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, ενώ παρατηρείται προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο να γίνει γνωστή σε όλους τους πολίτες. Η εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας προϋποθέτει νέους σχεδιασμούς, παραγωγής και κατανάλωσης αγαθών, ενώ στόχος είναι να παραμένει η αξία των προϊόντων, των υλικών και των πόρων στην οικονομία όσο το δυνατόν περισσότερο και αντίστοιχα να περιορίζεται στο ελάχιστο η παραγωγή αποβλήτων .
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους μαθητές ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα επιδρά θετικά αλλά και αρνητικά στον πλανήτη και η βιωσιμότητα είναι ευθύνη όλων μας.
Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης κατανάλωσης αγαθών, (β) ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων (ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίηση) και (γ) στην κατανόηση της ανάγκης αλλαγής του σχεδιασμού των προϊόντων, με κατασκευή είτε από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, είτε από υλικά που μπορούν να αντέχουν στην επαναχρησιμοποίηση.
Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης ,αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.
Αλλάζω-στάση-μπαίνω-σε-δράση-Β-Δημοτικού