Να  σου πω μια ιστορια…..

http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp

 

Ο Γραφουλης και η Γραφουλα

https://www.protaki.gr

 

ΓΛΩΣΣΑ

Διαβάστε το παρακάτω λαϊκό παραμύθι

Το χρυσό ψαράκι

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας φτωχός ψαράς, ο κυρ
Βαγγέλης. Όλη νύχτα κάτω από το φως του φεγγαριού
αγωνιζόταν να πιάσει ψάρι και ψάρι δεν έπιανε. Όταν ήρθε η
αυγή, έριξε πάλι το αγκίστρι του κι έλεγε από μέσα του: «Ω,
Θεέ μου, δυστυχία! σήμερα θα πεθάνουν τα παιδιά μου από
την πείνα. Δεν θα έχουμε ούτε ξύλα να ρίξουμε στο τζάκι».
Του φάνηκε τότε πως τσίμπησε ψάρι και τράβηξε το
αγκίστρι. Τι να δει! Ένα ψαράκι χρυσό! Έκανε να το βγάλει
από το αγκίστρι κι άκουσε μια φωνή να του λέει:
– «Ρίξε το ψαράκι το χρυσό στο γιαλό, και θα δεις καλό».
– Ε, λέει με το νου του, να το ρίξω! έτσι κι αλλιώς δεν θα
μου κάμει τίποτε ένα ψαράκι.
Και το έριξε στη θάλασσα. Πάλι ακούει την ίδια φωνή να
του λέει:
– Τι καλό θέλεις να σου κάμω;
– Ε, λέει, να πάω στο σπίτι μου και να βρω ψωμιά και φαγιά.
Σαν μπήκε στο σπίτι του, τα βρήκε όλα όπως του είπε η
φωνή. Είπε τότε την ιστορία όλη στη γυναίκα του.
– Αχ, καλέ, του λέει αυτή, αντί να ζητήσεις, τίποτε καλό,
ζήτησες ψωμιά και φαγιά;
– Ε, καλά, της λέει αυτός. Αν το ξαναπιάσω, τι θέλεις να του
ζητήσω;
Η γυναίκα τού είπε να ζητήσει παλάτια!

Άνοιξε το ντουλάπι, πήρε τα σύνεργα και πήγε το βράδυ ο
καημένος ο ψαράς στη θάλασσα. Έριξε το δίχτυ κι έπιασε
πάλι το χρυσόψαρο.
Έκανε να το βγάλει πάλι από το αγκίστρι και άκουσε τη
φωνή:
«Ρίξε το ψαράκι το χρυσό στο γιαλό, και θα δεις καλό».
Το έριξε, κι άκουσε πάλι τη φωνή: «Τι καλό θέλεις να σου
κάμω;» κι αυτός εζήτησε παλάτια.
Πάει στο σπίτι του και τι να δει; παλάτια ωραιότατα!
– Αχ, του λέει η γυναίκα του, να πας να το ξαναπιάσεις και
να του ζητήσεις συ να γίνεις βασιλιάς κι εγώ βασίλισσα.
Επήγε πάλι κι έκαμε όπως έκαμε και τις άλλες φορές,
άκουσε τη φωνή και ζήτησε ό,τι του είπε η γυναίκα του.
Μα πάει κατόπι στο σπίτι του, και τι να δει; Μια καλύβα
όπως πρώτα, και τα παιδιά του πεινασμένα…

Αυτό το λαϊκό παραμύθι προέρχεται από το βιβλίο: Aνθολόγιο
για τα παιδιά του Δημοτικού, μέρος πρώτο, Oργανισμός
Eκδόσεως Διδακτικών Bιβλίων, 1975)

Ασκήσεις

Αντιγράψτε στο κίτρινο τετράδιο όσες λέξεις του παραμυθιού
έχουν : μπ, ντ, γκ, γγ, τσ, τζ .

Ζωγραφίστε στο μπλοκ ζωγραφικής σας ό,τι σας έκανε τη
μεγαλύτερη εντύπωση από το παραμύθι.